Inwestorski marketing - mix

Inwestorski marketing - mix
Inwestorski marketing - mixInwestorski marketing - mix
Autor:

Cena: 41.65 zł   49.00 zł
Oszczędzasz: 3.43 zł

Data wydania:
Liczba stron:320
Oprawa: miękka




Inwestorski marketing-mix to pewna filozofia innego sposobu spojrzenia na spółkę i inwestorów na rynku kapitałowym. Instrumenty sygnalizacji to działania zarządu podejmowane w różnych obszarach finansów spółki, z którymi nieodłącznie wiążą się nowe informacje przekazywane uczestnikom rynku akcji.

Głównym celem książki jest ocena i porównanie skuteczności stosowania czterech instrumentów sygnalizacji: niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej, ogłoszenia podziału akcji, ogłoszenia programu skupów akcji, ogłoszenia wypłaty dywidendy w komunikacji spółek akcyjnych z inwestorami na rynkach akcji na przykładzie GPW w Warszawie.

Do najważniejszych zalet publikacji należą:

  • interdyscyplinarny charakter opracowania (połączenie elementów inwestorskiego marketing-mixu z elementami rynku kapitałowego),
  • tematyka, czyli mało zbadany obszar ekonomii, którym jest teoria sygnalizacji instrumentów rynku kapitałowego,
  • porównanie skuteczności czterech instrumentów sygnalizacji za pomocą trzech miar,
  • przytaczanie wyników badań zrealizowanych w innych krajach,
  • oparcie opracowania na bogatej literaturze przedmiotu, w tym obcojęzycznej.
Książka Katarzyny Mamcarz jest z całą pewnością pozycją przydatną dla inwestorów, spółek, a także szerzej dla całej społeczności finansowej. Podjęty temat zaprezentowano w sposób adekwatny, a skomplikowana tematyka rynku finansowego została przedstawiona w relatywnie przystępny sposób, co powinno sprzyjać rozszerzeniu kręgu czytelników.
Prof. dr hab. Danuta Dziawgo Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu