Access w biurze i nie tylko

Access w biurze i nie tylko
Access w biurze i nie tylkoAccess w biurze i nie tylko
Autor:

Cena: 47.00 zł   

Data wydania:
Liczba stron:424
Oprawa: miękka

Pobierz przykładowy rozdział PDF



Pakiet biurowy MS Office jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych we współczesnych firmach. Zawarty w nim system zarządzania bazami danych Access to wygodna w obsłudze aplikacja służąca do operowania na zbiorach danych. Dzięki prostocie obsługi, sporym możliwościom i wizualnym narzędziom stanowi doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorstw, w których duże znaczenie ma czas poświęcany na opanowanie nowych programów. Kreatory i rozbudowany system pomocy oferowane przez Accessa niezwykle upraszczają proces tworzenia bazy oraz aplikacji przeznaczonych do obsługi zgromadzonych w niej danych.

W książce "Access w biurze i nie tylko" znajdziesz omówienie podstawowych możliwości tego systemu. Nauczysz się tworzyć i otwierać istniejące bazy danych oraz tworzyć nowe. Dowiesz się, w jaki sposób projektować tabele i jak dobierać typy danych dla poszczególnych kolumn tabeli. Przeczytasz o relacjach, poznasz sposoby wybierania i wstawiania danych, a także manipulowania nimi za pomocą kwerend. W kolejnych rozdziałach znajdziesz informacje o tworzeniu formularzy i raportów oraz wyświetlaniu wykresów na podstawie danych zgromadzonych w bazie. Nauczysz się także pisać własne makra i poznasz podstawy języka Visual Basic for Applications.

  • Otwieranie istniejących baz danych
  • Tworzenie tabel
  • Typy danych
  • Tworzenie i modyfikowanie relacji
  • Manipulowanie danymi za pomocą kwerend
  • Konstruowanie formularzy
  • Budowanie raportów
  • Automatyzacja pracy za pomocą makropoleceń
  • Tworzenie i wyświetlanie wykresów

Dane to dziś najcenniejszy towar. Naucz się nim zarządzać.