Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL
Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSLShadery. Zaawansowane programowanie w GLSL
Autor: ,

Cena: 42.41 zÅ‚   49.90 zÅ‚
Oszczędzasz: 3.493 zł

Data wydania:
Liczba stron:343
Oprawa: miękka




Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje siÄ™ coraz popularniejsze. Dzieje siÄ™ tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijajÄ…cego siÄ™ rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwoÅ›ci obliczeniowych dostarczanych przez te ukÅ‚ady. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciÄ…gu kilku ostatnich lat znaczÄ…co siÄ™ rozwinęły.

Aktualnie w OpenGL 4.5 dostÄ™pnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. SÄ… one wykorzystywane gÅ‚ównie do zadaÅ„ zwiÄ…zanych z odwzorowywaniem fizycznych wÅ‚asnoÅ›ci Å›wiata w celu wyÅ›wietlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiÄ…zywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujÄ…cy opis jÄ™zyka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbÄ™dnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć siÄ™ w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.

Dowiesz siÄ™
  • Czym sÄ… shadery Jak wyglÄ…da architektura wspóÅ‚czesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
  • Jak programować potok renderujÄ…cy
  • Na czym polega i jak dziaÅ‚a teselacja
  • Czym jest i jak programuje siÄ™ shader obliczeniowy (ang. compute shader)
Powinieneś znać
  • API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
  • Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej