Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL
Kategorie: Aplikacje biurowe, Bazy danych, Biznes IT, CAD/CAM, Digital Lifestyle, DTP, eBooki, Elektronika, Fotografia cyfrowa, Grafika komputerowa, Gry, Hacking, Hardware, Pakiety naukowe, Podręczniki szkolne, Podstawy komputera, Programowanie, Programowanie mobilne, Serwery internetowe, Sieci komputerowe, Start-up, Systemy operacyjne, Webmasterstwo

Autor: Sobiesiak Karol, Sydow Piotr
Cena: 42.41 zł 49.90 zł
Oszczędzasz: 3.493 zł
Data wydania: 2015
Liczba stron:343
Oprawa: miękka
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje siÄ™ coraz popularniejsze. Dzieje siÄ™ tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijajÄ…cego siÄ™ rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwoÅ›ci obliczeniowych dostarczanych przez te ukÅ‚ady. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciÄ…gu kilku ostatnich lat znaczÄ…co siÄ™ rozwinęły.
Aktualnie w OpenGL 4.5 dostÄ™pnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. SÄ… one wykorzystywane gÅ‚ównie do zadaÅ„ zwiÄ…zanych z odwzorowywaniem fizycznych wÅ‚asnoÅ›ci Å›wiata w celu wyÅ›wietlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiÄ…zywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujÄ…cy opis jÄ™zyka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbÄ™dnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć siÄ™ w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Dowiesz siÄ™
Aktualnie w OpenGL 4.5 dostÄ™pnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. SÄ… one wykorzystywane gÅ‚ównie do zadaÅ„ zwiÄ…zanych z odwzorowywaniem fizycznych wÅ‚asnoÅ›ci Å›wiata w celu wyÅ›wietlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiÄ…zywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujÄ…cy opis jÄ™zyka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbÄ™dnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć siÄ™ w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Dowiesz siÄ™
- Czym sÄ… shadery Jak wyglÄ…da architektura wspóÅ‚czesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
- Jak programować potok renderujący
- Na czym polega i jak działa teselacja
- Czym jest i jak programuje siÄ™ shader obliczeniowy (ang. compute shader)
- API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
- Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej