3D Studio 4.0 dla zaawansowanych

3D Studio 4.0 dla zaawansowanych
3D Studio 4.0 dla zaawansowanych3D Studio 4.0 dla zaawansowanych
Autor: ,

Cena: 37.50 zł   

Data wydania:
Liczba stron:396
Oprawa: miękka




Zostań ekspertem przestrzeni wirtualnej!

Książka ta jest dalszym ciągiem "3D Studio - wersja 4.0". Omówiono w niej między innymi zaawansowane techniki tworzenia modeli oraz symulacji oświetlenia i generowania cieni. Zawarte są tu zagadnienia, których nie omawia dokumentacja techniczna programu. Szczególną uwagę zwrócono na sposoby tworzenia efektywnych modeli - takich, których czas renderingu mieści się w sensownych granicach, nawet na słabym sprzęcie. Każde omawiane zagadnienie zilustrowane jest przykładem.

Książka nie jest podręcznikiem użytkownika programu, ani omówieniem wszystkich poleceń. Przeznaczona jest dla tych, którzy zamierzają tworzyć efektowne, fotorealistyczne rysunki.

Kupując książkę zapoznasz się między innymi z takimi zagadnieniami:

  • Co to jest rendering sieciowy i jakie są korzyści jego stosowania. Jak poprawnie skonfigurować sieć?
  • Wytłaczanie obiektów wzdłuż złożonych ścieżek. Czy ścieżka może pokrywać się sama ze sobą, czyli jak wytłoczyć skarpetkę.
  • Wykorzystanie podczas wytłaczania różnego typu deformacji - jak utworzyć grawerowany napis lub klamkę do drzwi.
  • Deformacja pasowania. Czy można wytłoczyć kadłub łodzi o zmiennym przekroju jako jeden obiekt?
  • Po co przypisywać współrzędne mapowania już podczas wytłaczania obiektu?
  • Korekcja kształtu obiektu poprzez manipulacje jego wierzchołkami oraz płaszczyznami elementarnymi.
  • Różne sposoby wygładzania powierzchni. Jak zmienić wygląd renderowanej siatki bez zmiany jego geometrycznej struktury.
  • Czym różni się modelowanie w 3D Studio i w AutoCAD-zie? AutoCAD kontra 3D Studio.
  • Dlaczego obiekty utworzone w AutoCAD-zie nie chcą się poprawnie renderować w 3D Studio?
  • Czy AutoCAD i 3D Studio potrafią ze sobą poprawnie współpracować? Różne sposoby przesyłania informacji między tymi programami.
  • Jak tworzyć superrealistyczne materiały, czyli jednoczesne wykorzystanie różnego rodzaju mapowań oraz masek.
  • Metody tworzenia lustrzanych odbić.
  • Sposoby wygładzania nakładanych map bitowych.
  • Symulowanie różnego rodzaju źródeł światła, tworzenie neonów, samoświecących reklam, kolorowych witraży.
  • Efekty specjalne, czyli co zrobić, aby lampy rzucały snopy światła, tło pasowało do renderowanej sceny, cienie wyglądały realistycznie a scenę spowijała mgła?
  • Obrazy o wysokiej rozdzielczości. Jak sprawdzić, czy podczas renderingu nie braknie nam pamięci w komputerze?