Java. Praktyczny kurs. Wydanie IV

Java. Praktyczny kurs. Wydanie IV
Java. Praktyczny kurs. Wydanie IVJava. Praktyczny kurs. Wydanie IV
Autor:

Cena: 69.00 zł   

Data wydania:
Liczba stron:424
Oprawa: miękka

Fragmenty książki: http://ebookpoint.pl/eksiazki/pkjav4.htm



To Java, nie sen!

  • Instrukcje języka i programowanie obiektowe, czyli co trzeba wiedzieć, by zacząć programować w Javie
  • Wyjątki i system wejścia–wyjścia, czyli jak zapobiegać problemom i przetwarzać dane
  • Kontenery i aplikacje, czyli gdzie przechowywać dane i jak tworzyć programy
Znajomość Javy, jako jednego z najpopularniejszych języków programowania na świecie, to dziś obowiązek każdego programisty. Na nic nie zdadzą się wykręty, że przecież można inaczej — pamiętaj, Java jest wszędzie! Dlatego jeśli masz ambicje zająć się programowaniem albo szybko nauczyć się podstaw nowego języka, natychmiast musisz zaopatrzyć się w tę książkę. Pomoże Ci ona zrozumieć składnię i logikę Javy, a także opanować polecenia, byś mógł szybko rozpocząć samodzielną pracę w tym języku.

Z książki dowiesz się, jak zainstalować Javę i jakie narzędzia będą Ci potrzebne. Odkryjesz podstawowe zasady pisania programów, z uwzględnieniem obiektowego charakteru tego języka, nauczysz się stosować instrukcje i odpowiednie typy danych, a także wykorzystywać deklaracje, klasy i metody. Kolejne rozdziały wskażą Ci, do czego służą pętle, tablice i operatory. Zanim się obejrzysz, będziesz już umiał dokonywać konwersji typów, używać konstruktorów i zagnieżdżać klasy, a stąd już tylko krok do tworzenia apletów i aplikacji. Przekonaj się, jak szybko możesz poznać Javę — wystarczy seria konkretnych ćwiczeń, a Twoje umiejętności poszybują w górę!
  • Krótka historia Javy, narzędzia i wersje
  • Struktura programu, kompilacja i wykonanie
  • Podstawy obiektowości, typy danych, komentarze, deklaracje i przypisania
  • Wyprowadzanie danych na ekran i operacje na zmiennych
  • Instrukcje if...else, break i continue, switch i operator warunkowy
  • Pętle, podstawowe operacje na tablicach i tablice wielowymiarowe
  • Klasy, pola, metody, argumenty i przeciążanie metod
  • Konstruktory, klasy potomne, specyfikatory dostępu i pakiety
  • Przesłanianie metod, składowe statyczne, klasy i składowe finalne, blok try...catch
  • Konwersje typów, rzutowanie obiektów, klasy abstrakcyjne i tworzenie interfejsów
  • Rodzaje klas wewnętrznych, dziedziczenie, klasy anonimowe i zagnieżdżone
  • Standardowe wejście i wyjście, system plików, operacje na plikach
  • Kontenery, typy uogólnione, podstawy apletów
  • Kroje pisma (fonty) i kolory, grafika, dźwięki i obsługa myszy
  • Tworzenie aplikacji i komponenty
Napisz swój pierwszy program w Javie!