Kabała pieniędzy. Żydowska filozofia bogacenia się

Kabała pieniędzy. Żydowska filozofia bogacenia się
Kabała pieniędzy. Żydowska filozofia bogacenia sięKabała pieniędzy. Żydowska filozofia bogacenia się
Autor:

Cena: 34.90 zÅ‚   

Data wydania:
Liczba stron:168
Oprawa: twarda

Fragmenty książki: http://ebookpoint.pl/eksiazki/kabala.htm



...I miałbym wtedy czas, którego mi brak, By pędzić swój w synagodze byt, Przy wschodniej ścianie mieć stałe miejsce w niej I komentować tam co dzień Talmudu treść, Jak każdy dobry Żyd, Bo czy można słodziej żyć i lżej?
"Gdybym był bogaty", Sheldon Harnick, Jerry Bock Partia Tewjego z musicalu "Skrzypek na dachu"

Most pomiędzy abstrakcją i pragmatyką - tym, co religijne i świeckie, tradycyjne i nowoczesne

  • Budowanie dostatku
  • Ograniczenia, którym podlega bogactwo
  • Posiadać versus mieć
  • Cedaka jako biznes
  • Ekologia i sprawiedliwość
  • Å»ycie w Å›wiecie materialnym
  • PieniÄ…dze po Å›mierci
Byłem biedny i byłem bogaty. Uwierzcie mi, lepiej jest być bogatym!
porzekadło w języku jidysz

Tradycja żydowska na całym świecie kojarzona jest z koszerną kuchnią, szabatem oraz wagą, jaką przedstawiciele tego narodu przywiązują do możliwości wzbogacenia się. Sam zapewne także spotkałeś się z podobizną starego Żyda, który liczy złote monety - talizmanem mającym przyciągać dostatek. Karykaturalnie przedstawiony wielki nos pomaga mu zwęszyć dobry interes. Nawet jeśli to tylko przypuszczenia, to przecież... powietrze jest za darmo!

Kramarz Jechiel leży w agonii i pyta ledwo słyszalnym głosem:

  • MaÅ‚ko, moja żono, jesteÅ› przy mnie?
  • Jestem, mężu.
  • Dwojro, moja córko, jesteÅ› przy mnie?
  • Jestem ojcze.
  • Jojlik, mój synu, jesteÅ› przy mnie?
  • Jestem, ojcze.
  • Binem, mój synu, jesteÅ› przy mnie?
  • Jestem, ojcze.
  • Chajko, moja córko, jesteÅ› przy mnie?
  • Jestem, ojcze.

Konający zrywa się i wykrzykuje ostatkiem sił:

  • A kto siedzi w sklepie?!!!

Ta mądra książka nie jest zbiorem zabawnych anegdot. Zmusza nas do głębszego i wynikającego z przesłanek etycznych spojrzenia na działania w dziedzinie ekonomii, w tym na różne formy wymiany i wzajemności - począwszy od tego, jak wydajemy pieniądze, a skończywszy na ludzkiej odpowiedzialności za zachowanie globalnego systemu ekologicznego. W oparciu o żydowskie nauki moralne, tradycję mistyczną i opowieści o chasydzkich mistrzach autor rozważa szeroki zakres zagadnień, w tym kwestie pożyczek i kontraktów handlowych, praktyki dawania oraz granice materialnego świata.

Kabalistyczne nauki nie tylko uzupełnią Twoją wiedzę na temat świata pieniędzy, ale poprowadzą Cię ku samoświadomości i poznaniu, czego naprawdę pragniesz. Dowiesz się także, w jaki sposób możesz to zdobyć.


Rabin Nilton Bonder urodził się w Brazylii. Ukończył Żydowskie Seminarium Teologiczne (Jewish Theological Seminary) w Nowym Jorku. Jest autorem takich pozycji, jak Yiddishe Kop: Creative Problem Solving in Jewish Learning, Lore and Humor; The Kabbalah of Food i The Kabbalah of Envy.