Zasady dokumentowania systemu zarządzania. Zasady doskonalenia systemu zarządzania oraz podstawowe procedury

Zasady dokumentowania systemu zarządzania. Zasady doskonalenia systemu zarządzania oraz podstawowe procedury
Zasady dokumentowania systemu zarządzania. Zasady doskonalenia systemu zarządzania oraz podstawowe proceduryZasady dokumentowania systemu zarządzania. Zasady doskonalenia systemu zarządzania oraz podstawowe procedury
Autor:

Cena: 61.38 zł   

Data wydania:
Liczba stron:34
Oprawa:


Format eBook: pdf pdf 


Tematyka

Książka zawiera praktyczne informacje dotyczące dokumentowania systemu zarządzania. Dokumentacja systemu, w tym zwłaszcza Księga Jakości, jest pierwszym etapem oceny systemu podczas auditu certyfikacyjnego.

Księga Jakości oraz inne elementy dokumentacji są oceniane przez klienta. Na ich podstawie klient powinien nabrać zaufania do organizacji: być przekonany o jej wiarygodności i rzetelności. Wdrożony system zarządzania jakością w organizacji powinien znaleźć bezpośredni wyraz w odpowiednim jego udokumentowaniu.

Korzyści
- Usystematyzowana wiedza z zakresu dokumentacji systemu zarządzania jakością
- Cenne i praktyczne wskazówki
- Przystępny język i fachowe informacje


Spis treści

1. Ogólne przesłanki dokumentowania systemu zarządzania

2. Zasady dokumentowania systemu
2.1. Dokumentowanie systemu z punktu widzenia normy PN ISO 9001:2009
2.2. Hierarchia i struktura dokumentów systemu zarządzania jakością
2.3. Księga Jakości
2.4. Procedury
2.5. Zapisy jakości
2.6. Instrukcje
2.7. Nadzór nad dokumentami systemu

3. Typowe mankamenty występujące przy opracowywaniu dokumentów systemu zarządzania jakością


Autorzy

Jerzy Kowalczyk wieloletni doradca i konsultant w dziedzinie zarządzania organizacją. Uczestniczył w ponad 150 wdrożeniach systemów zarządzania, w organizacjach produkcyjnych i usługowych (administracja, służba zdrowia, szkolnictwo itp.). Wykładowca w zakresie zarządzania na wielu kursach, seminariach, studiach podyplomowych. Autor książek i artykułów w dziedzinie szeroko rozumianej jakości.