Motywacyjne aspekty polityki personalnej
Kategorie: Biznes i ekonomia, Dla dzieci, Edukacja, Informatyka, Inne, Języki obce, Literatura, Nauki społeczne, Poradniki, Prawo, Przewodniki i podróże, Psychologia
Motywacyjne aspekty polityki personalnej
Autor: Alicja Matura
Cena: 12.00 zł
Data wydania: 2012-05-04
Liczba stron:98
Oprawa:
Format eBook: pdf
Autor: Alicja Matura
Cena: 12.00 zł
Data wydania: 2012-05-04
Liczba stron:98
Oprawa:
Format eBook: pdf
Do zadań kierownika należy zatem takie motywowanie pracowników, aby wykonując swoje obowiązki pracownicze realizowali oni cele strategiczne firmy, powiązane dodatkowo z ich własnymi aspiracjami zawodowymi. Zapewni to zadowolenie i satysfakcję samym pracownikom, a także przyczyni się do odniesienia sukcesu przez firmę. Odpowiednie motywowanie jest więc istotnym elementem sposobu działania menedżera, który powinien umieć zapewnić trwałą harmonię między motywacjami pracowników a celami firmy.Motywowanie pracowników jest jednym z zadań współczesnego menedżera. Motywowanie stanowi również jeden z aspektów polityki personalnej firmy. Przejawiać się może w różnych formach, takich jak system wynagrodzeń, nagrody, szkolenia, zapewnienie pracownikom rozwoju, zgodnie z ich aspiracjami. Celem pracy jest ocena motywacyjnych aspektów polityki personalnej firmy. Praca składa się z czterech rozdziałów.Pierwszy rozdział charakteryzuje znaczenie polityki personalnej w firmie. Wyjaśnia, dlaczego personel jest uważany za zasób strategiczny w organizacji, opisuje pojęcie i cele polityki personalnej oraz determinanty jej realizacji. Polityka personalna jest uzależniona w dużej mierze od głównych celów przedsiębiorstwa, jego roli na rynku, a także perspektyw rozwoju. W rozdziale tym opisano również strategie personalne jako pochodną strategii przedsiębiorstwa.W drugim rozdziale przedstawiono klasyfikację funkcji personalnych. Wzięto tu pod uwagę planowanie potrzeb personalnych, nabór pracowników w kontekście aspektów motywacyjnych oraz pozostałe funkcje personalne, takie jak: oceny pracowników, wynagradzanie i doskonalenie personelu.Trzeci rozdział dotyczy motywowania w realizacji funkcji personalnej. Zwrócono uwagę przede wszystkim na motywacyjne znaczenie wynagrodzeń, ocen pracowniczych, doskonalenie personelu poprzez szkolenia.Ostatni rozdział dokonuje oceny wpływu motywacyjnych aspektów polityki personalnej na kształtowanie postaw i zachowań pracowników w firmie. W rozdziale tym dokonano charakterystyki Firmy, w której przeprowadzano badania, przedstawiono założenia empiryczne badań ankietowych oraz zaprezentowano wyniki badań i wnioski końcowe.Ze Wstępu Spis treści: Wstęp Rozdział I. Znaczenie polityki personalnej w firmie 1. PERSONEL JAKO ZASÓB STRATEGICZNY 2. POJĘCIE I CELE POLITYKI PERSONALNEJ W FIRMIE 3. DETERMINANTY REALIZACJI POLITYKI PERSONALNEJ 4. STRATEGIE PERSONALNE Rozdział II. Funkcje personalne w firmie 1. KLASYFIKACJA FUNKCJI PERSONALNYCH 2. PLANOWANIE POTRZEB PERSONALNYCH 3. NABÓR PRACOWNIKÓW 4. OCENY PRACOWNICZE 5. WYNAGRADZANIE 6. DOSKONALENIE PERSONELU Rozdział III. Motywowanie w realizacji funkcji personalnych 1. MOTYWACYJNE ZNACZENIE WYNAGRODZEŃ 2. OCENY PRACOWNICZE W ASPEKCIE MOTYWACJI 3. DOSKONALENIE PERSONELU JAKO NOŚNIK MOTYWACJI Rozdział IV. Ocena wpływu motywacyjnych aspektów polityki personalnej na kształtowanie postaw i zachowań w firmie 1. CHARAKTERYSTYKA FIRMY 2. ZAŁOŻENIA BADAWCZE 3. PREZENTACJA WYNIKÓW ANALIZY 3. WNIOSKI KOŃCOWE Zakończenie Bibliografia SPIS TABEL SPIS RYSUNKÓW ZAŁĄCZNIK