Umieszczanie podpisu kwalifikowanego w pliku PDF - podpis kwalifikowany w standardzie pades
Aby umieścić (zaszyć go) podpis elektroniczny bezpośrednio w dokumencie PDF, możemy się posłużyć programem „proCertum SmartSign”. Program obsługuje wszystkie podpisy elektroniczne, nie ważne czy zakupione w PWPW czy CERTUM i w dodatku jest darmowy.
Aby taka funkcja umeiszczania odpisu w dokumencie PDF zadziałała, musimy w ustawieniach programu ją wybrać.
- Uruchamiamy program „proCertum SmartSign”
- Wchodzimy do zakładki „Ustawienia”
- Wybieramy zakładkę „Podpis”
- Przewijamy w dół, do sekcji „Dodatkowe opcje podpisu”. W tej sekcji zaznaczamy checkbox (ptaszka) przy opcji „Twórz podpis specjalny PDF (PAdES), gdy podpisywany jest dokument PDF”.
- Wracamy do zakładki "Podpisywanie" - ustawienia zostaną zapisane automatycznie. Od tego momentu podpisywane dokumenty PDF będą zawierać podpis elektroniczny. Taki dokument będzie można wysyłać bez dodatkowych plików (xades, itp.)