Zarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczuć
Autor: Hochschild Arlie Russel
Cena: 33.92 zł 39.90 zł
Oszczędzasz: 1.995 zł
Data wydania: 2009
Liczba stron:286
Oprawa: miękka
Epoka kapitalizmu, w której żyjemy, stawia przed nami coraz to nowe wymagania spoÅ‚eczne i emocjonalne. Jednym z nich jest zdefiniowana i pasjonujÄ…co opisana przez Hochschild praca emocjonalna, wykonywana - a z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… wymagana - na różnych stanowiskach zwiÄ…zanych z usÅ‚ugami. Mimo, iż obiektem badaÅ„ tej amerykaÅ„skiej socjolożki byÅ‚o Å›rodowisko stewardes i windykatorów, tak naprawdÄ™ mówi ona o wszystkich, którzy w swojej pracy muszÄ… w instrumentalny sposób wykorzystywać bÄ…dź tÅ‚umić wÅ‚asne emocje.
Czy emocje, którymi zarzÄ…dzamy w sferze publicznej, przekÅ‚adajÄ… siÄ™ na naszÄ… sferÄ™ prywatnÄ…? Jakie sÄ… różnice w zarzÄ…dzaniu emocjami miÄ™dzy kobietami a mężczyznami? To pytania, która stawia Hochschild, kreÅ›lÄ…c nowe zobowiÄ…zania zwiÄ…zane z pracÄ… w tzw. trzecim sektorze.
Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Socjologiczne.