Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie
Autor: Rafał Szczepanik, Adam Pasternak
Cena: 44.90 zł
Data wydania: 2010-07-20
Liczba stron:320
Oprawa: twarda
Pobierz przykładowy rozdział PDF
Fragmenty książki: http://onepress.pl/eksiazki/firkam.htm
Sensacja, strategia, przestępstwa, pieniądze
- Dlaczego sycylijska mafia ma dwa razy większe przychody niż włoski Fiat?
- Jak bossowie mafii podchodzą do produktu, rynku i konkurencji?
- Czemu niektórzy potrafią stworzyć potężny i zyskowny biznes, a inni co miesiąc martwią się, czy starczy im na wypłaty?
- Czego potrzebują klienci Twojej organizacji?
- Na jaką politykę personalną postawisz, będąc bossem?
Jak rozumiesz słowo "mafia"? Czy myślisz o niej jak o zorganizowanej grupie przestępczej? A może przed oczami masz bohaterów "Ojca chrzestnego"? Daj się porwać wartkiej fabularnej akcji powieści mafijnej osadzonej w realiach Europy Środkowej początku XXI wieku, by poznać zasady rządzące współczesnym biznesem. Przeczytaj o tworzeniu skutecznej strategii, motywowaniu podwładnych, elastycznym prowadzeniu interesów, obracaniu pieniędzmi. Oraz o tym, jak zarabiać w niesprzyjających warunkach, gdy prawo jest niejasne, śmiertelnie groźna konkurencja zagląda Ci przez ramię, a klienci stawiają coraz wyższe wymagania.
Co taka powieść może mieć wspólnego z poradnikiem biznesowym? Więcej, niż przypuszczasz! Celem istnienia każdej firmy i każdej organizacji przestępczej jest zysk. I - jak każde przedsiębiorstwo - mafia bez przerwy się zmienia, żeby wykorzystać nowe możliwości. Tu nie ma miejsca na emocje i sentymenty - liczy się jedynie realizacja strategicznych celów i rachunek ekonomiczny. Grupy prowadzą działania na wielu polach, są bardzo elastyczne i potrafią się szybko oraz płynnie przebranżowić. Na podstawie ich kodeksu można wyróżnić 11 uniwersalnych praw strategii i rynku, obowiązujących w każdym biznesie - legalnym i działającym poza prawem:
1.Stworzenie skutecznego modelu biznesowego.
2.Koncentracja na podstawowym obszarze swojego biznesu.
3.Nastawienie na ciągłe uczenie się o potrzebach klientów.
4.Uczynienie z aktywnej sprzedaży jednej z kluczowych funkcji w firmie.
5.Twórcze podejście do produktu, rynku i konkurencji.
6.Sprawiedliwa polityka personalna.
7.Efektywność operacyjna i wdrożeniowa.
8.Likwidacja zbędnych procesów i kosztów.
9.Uporządkowanie i uproszczenie struktury organizacyjnej oraz decyzyjnej.
10.Minimalizacja kosztów stałych na rzecz zmiennych.
11.Inwestycje oparte na racjonalnej analizie.