Przedsiębiorczość Podstawy teoretyczne

Przedsiębiorczość Podstawy teoretyczne
Przedsiębiorczość Podstawy teoretycznePrzedsiębiorczość Podstawy teoretyczne
Autor:

Cena: 49.00 zł   

Data wydania:
Liczba stron:272
Oprawa: miękka




Monografia stanowi syntetyczną, a jednocześnie szeroką analizę literatury przedmiotu z zakresu przedsiębiorczości. Kierowana jest przede wszystkim do studentów szkół wyższych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania jako podręcznik do podstaw przedsiębiorczości. Stanowi też interesującą lekturę dla praktyków – przedsiębiorców oraz menedżerów działających w sektorze MSP.

Książka prezentuje m.in.:

  • różnorodne podejścia do przedsiębiorczości zawarte w teoriach ekonomii i zarządzania,
  • charakterystykę przedsiębiorczości w różnych ujęciach, nowe aspekty w teorii przedsiębiorczości,
  • charakterystykę przedsiębiorcy – jego cechy, motywy, różne rodzaje przedsiębiorców,
  • uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości – zarówno wewnętrzne (tkwiące w przedsiębiorcy – podmiocie), jak i zewnętrzne (wynikające z otoczenia),
  • specyfikę MSP oraz ich rolę w kreowaniu zachowań przedsiębiorczych,
  • tradycyjne i niekonwencjonalne formy finansowania działalności MSP oraz instytucjonalne formy wsparcia tego sektora.

Drugie wydanie zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące:

  • przedsiębiorczości rodzinnej, jej istoty i rodzajów, najważniejszych problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych;
  • przedsiębiorczości kobiet, którą scharakteryzowano w kontekście trudnej sytuacji kobiet na rynku pracy i w pracy zawodowej;
  • przedsiębiorczości akademickiej, będącej przejawem innowacyjnej koncepcji przedsiębiorczości rozwijanej wśród studentów i pracowników naukowych uczelni; 
  • przedsiębiorczości społecznej, a także ekonomii społecznej.