Sieci w gospodarce
Autor:
Cena: 50.92 zł 59.90 zł
Oszczędzasz: 4.792 zł
Data wydania: 2013
Liczba stron:200
Oprawa: miękka
Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci.
Autorzy książki pracownicy i współpracownicy Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce.
Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na:
- zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce,
- dobrach sieciowych,
- sieciach przedsiębiorstw,
- zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach
- znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz
- wpływie sieci na strategie firm.
W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów wyższych uczelni różnych typów, ale może też być przydatna dla menedżerów i przedsiębiorców.