Sieci w gospodarce

Sieci w gospodarce
Sieci w gospodarceSieci w gospodarce
Autor:

Cena: 50.92 zł   59.90 zł
Oszczędzasz: 4.792 zł

Data wydania:
Liczba stron:200
Oprawa: miękka




Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci.

Autorzy książki pracownicy i współpracownicy Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce.

Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na:

  • zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce,
  • dobrach sieciowych,
  • sieciach przedsiębiorstw,
  • zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach
  • znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz
  • wpływie sieci na strategie firm.

W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów wyższych uczelni różnych typów, ale może też być przydatna dla menedżerów i przedsiębiorców.