Strategia konkurencji
Autor: Porter Michael E.
Cena: 69.90 zł
Data wydania: 2010
Liczba stron:460
Oprawa: twarda
Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat wymiarów konkurencyjności tak, że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego firmamentu.
Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre z pojęć, które Porter zaproponował, a świat zaakceptował i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej świadomie.
Jeśli światowa literatura ekonomiczna stworzyła wiedzę przekładającą się na rzeczywiste wyniki finansowe firm i tempo wzrostu gospodarczego państw, to dzieła Portera są jej częścią.
Główne zagadnienia omawiane w tej książce to:
- teoria gier w decyzjach strategicznych firm,
- techniki odczytywania sygnałów rynkowych,
- tworzenie map strategicznych sektorów gospodarki,
- analiza firm i sektorów w różnych fazach dojrzewania,
- warianty strategiczne firm w zależności od warunków w sektorze,
- prognozowanie kosztów i korzyści posunięć strategicznych firmy.