Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie

Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie
Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenieDobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie
Autor:

Cena: 59.42 zł   69.90 zł
Oszczędzasz: 6.99 zł

Data wydania:
Liczba stron:352
Oprawa: twarda




Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia skutecznej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.

Dobra strategia – zła strategia to konkretna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zastosowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:
-    wysłanie człowieka na Księżyc, 
-    prowadzenie wojny, 
-    wypuszczenie na rynek nowego produktu, 
-    reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, 
-    otwarcie szkoły społecznej, 
-    zainicjowanie programu rządowego. 

Każda dyscyplina ma swoich mistrzów. W zarządzaniu strategicznym takim guru od lat jest R. Rumelt. A „Dobra strategia – zła strategia” jest świetną menedżerską książką, która w przystępny sposób, wykorzystując świetnie dobrane przykłady, pokazuje, czym jest strategia, dlaczego każda firma powinna ją zbudować i jak to zrobić. 
prof. Krzysztof Oblój University of Warsaw & Kozminski University

Bogato zilustrowana przykładami i przekonująca argumentami (…) książka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.  
Michael Useem, profesor zarządzania w The Wharton School, University of Pennsylvania, autor książki The Leadership Moment

Wspaniała książka (…) krok milowy zarówno pod względem teorii, jak i praktyki strategii (…) Żywe przykłady zaczerpnięte ze współczesnego świata biznesu i historii jasno pokazują, w jaki sposób rozpoznać to, co dobre, a odrzucić to, co złe, i sprawić, by dobra strategia stała się siłą życiową twojej organizacji. 
John Stopford, prezes TLP International i emerytowany profesor London Business School