Statystyka dla menedżerów

Statystyka dla menedżerów
Statystyka dla menedżerówStatystyka dla menedżerów
Autor:

Cena: 50.15 zł   59.00 zł
Oszczędzasz: 4.72 zł

Data wydania:
Liczba stron:468
Oprawa: miękka




Statystyka dla menedżerów jest książką przeznaczoną dla studentów i praktyków zarządzania. Wychodząc od definicji statystyki jako nauki o metodach zbierania, analizy i interpretacji danych liczbowych oraz od przedstawienia podstawowych pojęć, autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z zastosowaniem metod statystycznych w biznesie i ekonomii:

  • etapy badań statystycznych, formułowanie celu praktycznego i diagnostycznego, określenie podmiotu,
  • przedmiotu, zakresu i czasu badania oraz możliwych do zastosowania metod badawczych,
  • postępowanie ze zbiorem danych będących efektem przeprowadzonego badania,
  • wybór właściwych narzędzi do porządkowania danych,
  • miary statystyczne jako najważniejsze narzędzia analizy rozkładu cechy w populacji oraz ich zastosowanie do oceny przedsięwzięć inwestycyjnych.
  • metody analizy współzależności zjawisk - pojęcia regresji i korelacji,
  • narzędzia do analizy dynamiki zjawisk ekonomicznych.