TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Kategorie: Biznes, Bizneswoman, Coaching, Controlling, E-biznes, eBooki, Ekonomia, Finanse, Giełda i inwestycje, Języki obce, Kompetencje osobiste, Komputer w biurze, Komunikacja i negocjacje, Marketing, Mała firma, Motywacja, Multimedialne szkolenia, Obsługa klienta, Perswazja i NLP, Przywództwo, Public Relations, Rachunkowość, Sekret, Social Media, Sprzedaż, Start-up, Twoja kariera, Zarządzanie, Zarządzanie projektami, Zasoby ludzkie (HR)
TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Autor: Szczepańska Katarzyna
Cena: 39.90 zł
Data wydania: 2010
Liczba stron:280
Oprawa: miękka
Autor: Szczepańska Katarzyna
Cena: 39.90 zł
Data wydania: 2010
Liczba stron:280
Oprawa: miękka
Przyczynkiem do powstania tej książki było nie tylko wieloletnie zainteresowanie problematyką zarządzania jakością, lecz również doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i ocenie zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach. Wnioski płynące z obserwacji i analizy stały się podstawą przemyśleń nad spójnością filozofii zarządzania jakością z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Pozornie łatwa do określenia i wykorzystania ich zbieżność w praktyce zarządzania jakością okazała się ograniczeniem skuteczności systemu zarządzania jakością. Stąd wynika moje przeświadczenie o potrzebie nakreślenia współczesnych implikacji między zarządzaniem zasobami ludzkimi a jakością.
Katarzyna Szczepańska
Efektywność zarządzania, potrzebna dla utrzymania ciągłości działania współczesnego przedsiębiorstwa, tworzenia i dostarczania wartości beneficjentom w perspektywie długookresowej, stała się osią współczesnych dyskusji, wokół której rozważane są możliwości integracji wiedzy. W teorii jakości (kompleksowe zarządzanie jakością, TQM Total Quality Management) problematyka zarządzania zasobami ludzkimi znajduje swoje uzasadnienie ze względu na rolę i znaczenie pracowników w kreowaniu rozwoju jakości i wartości produktów (wyrobów i usług) oraz wpływie na wyniki (finansowe i niefinansowe) osiągane przez przedsiębiorstwo.
Doskonałość w zarządzaniu zasobami ludzkimi można rozpatrywać w ujęciu systemu, działań personalnych, struktury podsystemu personalnego czy relacji zachodzących pomiędzy podsystemem personalnym a pozostałymi elementami przedsiębiorstwa w ujęciu funkcjonalnym. Stopień dopasowania charakterystyk systemu zarządzania jakością oraz zatrudnionych pracowników do wykonywanych zadań i realizowanych działań stanowi odpowiedź na pytanie o zgodność potrzeb przedsiębiorstwa z wartością potencjału ludzkiego organizacji dla realizacji strategii. Książka wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym, bowiem kompleksowo łączy dwa obszary badawcze () systemowe zarządzanie jakością oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.
Z recenzji prof. dr. hab. Macieja Urbaniaka, Uniwersytet Łódzki