Java. Programowanie obiektowe
Autor: Marek Wierzbicki
Cena: 37.00 zł
Data wydania: 2006-03-23
Liczba stron:264
Oprawa: miękka
Pobierz przykładowy rozdział PDF
Doskonałe wprowadzenie w świat obiektowości
- Podstawowe zasady programowania obiektowego
- Programowanie sterowane zdarzeniami
- Obsługa wyjątków i wielowątkowości
Programowanie obiektowe to technologia, która zdobyła już bardzo mocną pozycję wśród twórców oprogramowania. Nadal jednak wielu programistów, którzy zdobywali doświadczenie, używając języków proceduralnych, ma problemy z jej zrozumieniem i wszechstronnym stosowaniem. Wiele języków programowania określanych mianem "obiektowe" wywodzi się z języków proceduralnych, co ogranicza możliwości wykorzystywania wszystkich zalet obiektowości. Ograniczeń tych pozbawiona jest Java -- stworzony od podstaw, nowoczesny, bezpieczny, niezależny od typu komputera i systemu operacyjnego, w pełni obiektowy język programowania.
Książka "Java. Programowanie obiektowe" opisuje wszystkie aspekty programowania obiektowego w Javie. Początkujący użytkownicy tego języka znajdą w niej wyjaśnienia nawet najbardziej skomplikowanych mechanizmów obiektowości, a ci, którzy posiadają już pewne doświadczenie, mogą wykorzystać ją w charakterze podręcznego kompendium wiedzy. Można znaleźć w niej omówienie zarówno podstawowych zagadnień, jak i zaawansowanych technik obsługi błędów, programowania wielowątkowego i sterowanego zdarzeniami. W książce przedstawiono również metody tworzenia wydajnie działających programów, które do uruchomienia nie wymagają maszyn o potężnej mocy obliczeniowej.
- Cechy programowania obiektowego
- Obiektowość w Javie
- Tworzenie i stosowanie klas i obiektów
- Budowanie pakietów
- Tworzenie apletów
- Komunikacja apletów ze skryptami Java Script
- Obiekty nasłuchujące i obsługa zdarzeń
- Przechwytywanie wyjątków
- Synchronizacja wątków