Programowanie w Linuksie. Ćwiczenia
Autor: Katarzyna Kuźniar, Kazimierz Lal, Tomasz Rak
Cena: 39.00 zł
Data wydania: 2012-07-12
Liczba stron:320
Oprawa: miękka
Pobierz przykładowy rozdział PDF
Fragmenty książki: http://helion.pl/eksiazki/cwplin.htm
Programowanie w Linuksie? To naprawdę proste!
- Poznaj języki programowania stosowane w systemie Linux
- Znajdź, zainstaluj i skonfiguruj niezbędne narzędzia programistyczne
- Naucz się tworzyć, kompilować i testować doskonałe aplikacje użytkowe
Systemy należące do rodziny Linux zdobyły ogromną popularność jako stabilne, wydajne, bezpieczne i darmowe środowiska operacyjne zarówno wśród użytkowników prywatnych, jak i wielkich korporacji. Dziś środowiska te można spotkać już niemal wszędzie, a różne dystrybucje walczą o palmę pierwszeństwa i bez kompleksów konkurują z zamkniętymi komercyjnymi systemami, takimi jak MS Windows czy Mac OS X. Wzrostowi popularności Linuksa wśród "zwykłych" użytkowników towarzyszy oczywiście wzrost zapotrzebowania na oprogramowanie użytkowe, ponieważ nikt nie będzie chciał korzystać z systemu operacyjnego, jeśli nie będzie w stanie znaleźć odpowiednich dla siebie narzędzi pracy.
Wielu programistów niechętnie odnosi się do tworzenia aplikacji działających pod Linuksem, ponieważ wydaje im się, że brak w nim odpowiednich narzędzi, system stawia im wyższe wymagania, a sam kod pisze się trudniej. Tymczasem Linux obsługuje się podobnie jak inne systemy, a możliwości, jakie proponuje, są naprawdę spore. "Programowanie w Linuksie. Ćwiczenia" to książka, która w praktyczny sposób prezentuje najbardziej popularne języki programowania w tym systemie oraz ich zastosowania. Pomaga też wyposażyć warsztat programisty w bezpłatne narzędzia i właściwie je skonfigurować. Informuje, jak rozpocząć tworzenie aplikacji i rozwinąć swoje umiejętności.
- Przegląd najpopularniejszych języków programowania w Linuksie
- Wybór, instalacja oraz konfiguracja narzędzi i środowisk programistycznych
- Konfiguracja i korzystanie z edytorów kodu oraz kompilatorów
- Wykrywanie i poprawianie błędów w programach
- Automatyzacja pracy programisty dzięki użyciu skryptów
- Tworzenie aplikacji graficznych, systemowych i sieciowych
- Programowanie wielowątkowe
- Generowanie i przetwarzanie plików w różnych formatach