3D Studio Max 3. Ćwiczenia praktyczne
Kategorie: Aplikacje biurowe, Bazy danych, Biznes IT, CAD/CAM, Digital Lifestyle, DTP, eBooki, Elektronika, Fotografia cyfrowa, Grafika komputerowa, Gry, Hacking, Hardware, Pakiety naukowe, Podręczniki szkolne, Podstawy komputera, Programowanie, Programowanie mobilne, Serwery internetowe, Sieci komputerowe, Start-up, Systemy operacyjne, Webmasterstwo

Autor: Joanna Pasek
Cena: 9.00 zł
Data wydania: 2001-02-22
Liczba stron:104
Oprawa: miękka
"3D Studio MAX 3. Ćwiczenia praktyczne" to książka przeznaczona dla początkujących użytkowników programu. W serii krótkich, przystępnych ćwiczeń przedstawiono najistotniejsze etapy pracy nad wirtualną sceną: modelowanie obiektów, oświetlanie, animację oraz rendering pojedynczego obrazka lub animacji. Oto najważniejsze z zagadnień, jakie zostały tu poruszone:
- Tworzenie obiektów z brył podstawowych, takich jak płaszczyzny i prostopadłościany.
- Tworzenie obiektów ze splajnów metodą wytłaczania.
- Edycja wierzchołków splajnów.
- Edycja wierzchołków obiektów siatkowych.
- Selekcja obiektów.
- Dobór jednostek i odstępów między liniami siatki konstrukcyjnej.
- Przyciąganie kursora do wierzchołków i do siatki konstrukcyjnej.
- Wybór układu współrzędnych i środka transformacji.
- Przemieszczanie obiektów w wybranym kierunku i obracanie ich względem dowolnie wybranego punktu.
- Tworzenie szyku obiektów.
- Wyrównywanie obiektów oraz ich lokalnych środków obrotu.
- Stosowanie modyfikatorów.
- Precyzyjne przemieszczanie i obracanie obiektów za pomocą okna transformacji.
- Wprowadzanie źródeł światła.
- Przypisywanie gotowych materiałów z biblioteki programu.
- Teksturowanie obiektów.
- Przemieszczanie i skalowanie tekstury na powierzchni obiektu.
- Łączenie hierarchiczne obiektów.
- Tworzenie kluczy i edycja ich wartości.
- Zmiana domyślnego kontrolera animacji.
- Rendering obrazu i animacji, na ekran oraz do pliku.
- Wprowadzanie efektu rozmycia w ruchu.