Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty
Autor: Jarosław Kolmaga
Cena: 49.00 zł
Data wydania: 2008-12-05
Liczba stron:328
Oprawa: miękka
Pobierz przykładowy rozdział PDF
Poznaj tajniki Blendera i twórz wyjątkowe projekty w technologii 3D
- Jak wykonywać rendery statyczne?
- Jak przygotować bazę modelu?
- Jak wykorzystać skrypty języka Python?
Blender to znakomity, darmowy program do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowej. Posiada niekonwencjonalny interfejs użytkownika, bez zachodzących na siebie i blokujących się okien, własny silnik graficzny oraz wiele funkcji do edycji obiektów, pozwalających uzyskać praktycznie dowolny kształt. Istnieje kilka wersji Blendera -- na różne platformy sprzętowe i programowe. Za pomocą tej aplikacji można tworzyć przestrzenne projekty techniczne, gry komputerowe, reklamy telewizyjne i profesjonalne logotypy firm. To wszystko sprawia, że Blender jest niezwykle popularny i coraz szerzej wykorzystywany.
"Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty" to nietypowy podręcznik, pokazujący działanie programu i jego zaawansowane funkcje na przykładzie budowania konkretnego projektu -- czołgu M1A2 Abrams. Dzięki temu możesz nauczyć się, na czym polega modelowanie, teksturowanie, rozpakowywanie siatek, rigging oraz rendering. Taka konstrukcja to wielki atut książki, bowiem pozwala Ci podjąć pracę nad projektem w dowolnym miejscu, przyjrzeć się sposobowi rozwiązania danego problemu, poznać nie tylko narzędzia i funkcje, ale także sposoby organizacji pracy nad projektem.
- Bluprints
- Skrypty języka Python
- Przygotowanie projektu
- Modelowanie
- Rewaloryzacja
- Pędzle, desenie i efekty ze zdjęć
- Malowanie modelu hi-poly oraz low-poly
- UV Unwrapping
- Rigging
- Rendering i środowisko renderingu Kerkythea
- Typy świateł i oświetlenia