3D Studio VIZ 3i
Kategorie: Aplikacje biurowe, Bazy danych, Biznes IT, CAD/CAM, Digital Lifestyle, DTP, eBooki, Elektronika, Fotografia cyfrowa, Grafika komputerowa, Gry, Hacking, Hardware, Pakiety naukowe, Podręczniki szkolne, Podstawy komputera, Programowanie, Programowanie mobilne, Serwery internetowe, Sieci komputerowe, Start-up, Systemy operacyjne, Webmasterstwo

Autor: Autodesk
Cena: 69.00 zł
Data wydania: 2001-03-29
Liczba stron:432
Oprawa: miękka
3D Studio VIZ w dziedzinie szeroko pojętej grafiki trójwymiarowej stanowi poważną konkurencję dla znacznie
droższych i bardziej skomplikowanych programów. Jeśli natomiast chodzi o wizualizacje architektoniczne,
projektowanie wnętrz i planowanie zagospodarowania terenu, VIZ jest wręcz bezkonkurencyjny. Możliwość
współpracy z AutoCAD-em, interfejs użytkownika jak w innych CAD-owskich programach oraz standardowo
wbudowane elastyczne narzędzia do modelowania takich obiektów jak ściany, okna, drzwi, ogrodzenia czy
elementy szaty roślinnej, czynią VIZ-a niezastąpioną pomocą dla każdego grafika-projektanta.
Oprócz tego, w porównaniu z innymi programami, VIZ posiada szereg usprawnień w zakresie animacji
kamer, technik oświetlenia oraz tworzenia realistycznych materiałów.
Podręcznik ten przedstawia VIZ-a w wielu różnych zastosowaniach, związanych z prezentacjami architektonicznymi, animacją, modelowaniem i grafiką inżynierską. Kilkanaście przejrzyście i szczegółowo opisanych ćwiczeń zapozna cię z praktycznymi aspektami pracy z programem, bez wdawania się w zawiłą teorię i nadmiar skomplikowanych technicznych pojęć. Ćwiczenia te nauczą nowych technik pracy każdego użytkownika VIZ-a, zarówno początkującego, jak i profesjonalistę.
Czytając niniejszą książkę poznasz między innymi następujące zagadnienia:
- Słownictwo i podstawowe pojęcia związane z grafiką 3D.
- Konfigurowanie interfejsu użytkownika VIZ-a 3i.
- Tworzenie scen z martwą naturą i ich animacja.
- Projektowanie wnętrz i modelowanie elementów zabudowy pomieszczeń.
- Tworzenie materiałów organicznych oraz stosowanych w budownictwie i architekturze.
- Modelowanie krajobrazu, w tym powierzchni wody, roślinności, wody i efektów atmosferycznych.
- Konstruowanie trójwymiarowej sceny na podstawie szkiców.
- Renderowanie obrazów o wysokiej rozdzielczości i dopasowywanie wirtualnych kamer do zdjęć rzeczywistych obiektów.
- Wizualizacje architektoniczne, animacje typu walkthrough.
- Modelowanie obiektów mechanicznych, wykorzystanie powierzchni NURBS.
- Animacja z wykorzystaniem odwrotnej kinematyki, planowanie animacji.
- Przygotowywanie dokumentów do druku i sceny VRML.