Istota amerykańskiego sukcesu

Istota amerykańskiego sukcesu
Istota amerykańskiego sukcesuIstota amerykańskiego sukcesu
Autor:

Cena: 16.92 zł   19.90 zł
Oszczędzasz: 0.398 zł

Data wydania:
Liczba stron:199
Oprawa:


Format eBook: epub,mobi epub  epub,mobi mobi 


Naród amerykański istnieje niespełna dwa i pół wieku. To w dziejach świata tak niewiele, że gdyby uznać całą zapisaną historię ludzkości za jeden dzień, udział w niej Ameryki byłby ostatnią półgodziną. Mimo to, w tak krótkim okresie osiągnęła ona najwyższy na świecie materialny standard życia. Jakie są źródła i istota tego sukcesu, czym był on uwarunkowany - o tym właśnie opowiada niniejsza książka.

,,Przenikliwość jego umysłu oraz dynamiczny i bezpośredni język (...) nie mają sobie równych".

Ludwig von Mises



,,Zazwyczaj żyjemy przekonaniem, że istnieje pewna magiczna siła historii, która sprawia, że dzieła dobrej jakości wygrywają walkę z czasem, zaś te słabsze odchodzą w zapomnienie. To mit. Garrett stanowi wzorcowy przykład zapomnianego geniusza. Jak do tego doszło? Wojna? Wielki Kryzys? Polityka? Nie wiem. Mogę tylko powiedzieć, że powinien był zostać zaliczony do grona największych pisarzy i dziennikarzy polityczno-ekonomicznych ubiegłego wieku".

Jeffrey Tucker, wiceprezydent Mises Institute



Garet Garrett (1874-1954) - amerykański dziennikarz i pisarz, jeden z najpopularniejszych w Stanach Zjednoczonych publicystów okresu międzywojennego, założyciel magazynu ,,American Affairs", uznawany za ostatnie dziennikarskie pióro tzw. Starej Prawicy. Sławę przyniosły mu cotygodniowe felietony w ,,The Saturday Evening Post"; po sobotnie wydania gazety z jego tekstem ustawiały się w kolejkach tysiące Amerykanów.
Garrett był bezkompromisowym krytykiem polityki New Dealu oraz zaangażowania Stanów Zjednoczonych w wojny, bronił natomiast tradycyjnego modelu amerykańskiej gospodarki. Napisał kilka porywających powieści, będących zarazem doskonałą lekcją zarządzania i przedsiębiorczości, a także historii i ducha Ameryki. Napisał ponadto pierwszą monografię Ford Motor Company - przez dziesięciolecia obowiązkową lekturę amerykańskich studentów zarządzania.