Szybkość uczenia się pływania a wybrane uwarunkowania osobnicze dzieci w wieku 9-10 lat
Kategorie: Biznes i ekonomia, Dla dzieci, Edukacja, Informatyka, Inne, Języki obce, Literatura, Nauki społeczne, Poradniki, Prawo, Przewodniki i podróże, Psychologia

Autor: Andrzej Ostrowski
Cena: 31.62 zł 42.00 zł
Oszczędzasz: 4.20 zł
Data wydania: 2015-12-14
Liczba stron:281
Oprawa:
Format eBook:

Uczenie się pływania różni się istotnie od uczenia się innych dyscyplin sportowych.Spowodowane jest to miejscem uczenia się, czyli środowiskiem wodnym.
Wynika to z właściwości fi zycznych wody, a przede wszystkim jej gęstości, w wyniku której zgodnie z prawem Archimedesa Na ciało zanurzone w płynie (cieczy,gazie lub plazmie) działa pionowa, skierowana ku górze siła wyporu. Wartość siły jest równa ciężarowi wypartego płynu. Siła ta jest wypadkową wszystkich sił parcia płynu na ciało (Holliday i wsp. 2009).
Oddziaływanie wyporu wody na ciało człowieka ułatwia wykonanie wielu ruchów,niemożliwych do wykonania na lądzie. W związku z tym pływać mogą się uczyć niemowlęta, dzieci, młodzież i dorośli. W wielu przypadkach tylko środowisko wodne zwiększa możliwości poruszania się osobom z graniczeniami ruchowymi powstałymi w wyniku kontuzji, niedorozwoju, chorób itp.
Wynika to z właściwości fi zycznych wody, a przede wszystkim jej gęstości, w wyniku której zgodnie z prawem Archimedesa Na ciało zanurzone w płynie (cieczy,gazie lub plazmie) działa pionowa, skierowana ku górze siła wyporu. Wartość siły jest równa ciężarowi wypartego płynu. Siła ta jest wypadkową wszystkich sił parcia płynu na ciało (Holliday i wsp. 2009).
Oddziaływanie wyporu wody na ciało człowieka ułatwia wykonanie wielu ruchów,niemożliwych do wykonania na lądzie. W związku z tym pływać mogą się uczyć niemowlęta, dzieci, młodzież i dorośli. W wielu przypadkach tylko środowisko wodne zwiększa możliwości poruszania się osobom z graniczeniami ruchowymi powstałymi w wyniku kontuzji, niedorozwoju, chorób itp.