Rozmowy o rynku książki 13
Kategorie: Biznes i ekonomia, Dla dzieci, Edukacja, Informatyka, Inne, Języki obce, Literatura, Nauki społeczne, Poradniki, Prawo, Przewodniki i podróże, Psychologia

Autor: Praca zbiorowa
Cena: 16.40 zł 20.00 zł
Oszczędzasz: 0.60 zł
Data wydania: 2015-12-14
Liczba stron:272
Oprawa:
Format eBook:

Zbiór 30 wywiadów publikowanych w dwutygodniku "Biblioteka Analiz" w 2013 roku. Bohaterami rozmów są przedstawiciele wydawnictw i księgarń, firm dystrybucyjnych oraz instytucji kultury, a także sektora poligraficznego i papierniczego. Firm małych i dużych, osoby z dużym doświadczeniem w branży, których głos jest dla środowiska ważny, ale i nowicjusze, którzy często borykają się z zupełnie innymi problemami, próbując stawiać swoje pierwsze kroki na rynku książki.
Nie ingerowaliśmy w tekst autoryzowanych rozmów, nie ma tu żadnych skrótów ani zmian, choć czas zweryfikował część zapowiedzi i prognoz.
Wywiady, które otwierają każdy numer "Biblioteki Analiz", z jednej strony zawsze poruszają tematy "gorące", a więc aktualne wydarzenia na rynku, z drugiej dotyczą problemów uniwersalnych. Tematy poruszane w rozmowach w 2013 roku to wciąż trwający kryzys na rynku dystrybucji, zagrożenia związane ze zmianami w prawie autorskim, zagadnienia digitalizacji kultury, dystrybucji treści w pliku, w tym modeli abonamentowej sprzedaży i przyszłości książki w dobie konwergencji mediów. Du???żo uwagi przynajmniej część rozmówców poświęcała instytucjonalnym potrzebom zmian w obszarze funkcjonowania
książki, rozwiązaniom legislacyjnym i fiskalnym, najbardziej pilne tematy to zróżnicowane stawki podatku VAT na książki papierowe (5 proc.)
i e-booki (23 proc.) oraz Ustawa o książce propozycje uwarunkowań obiegu książki, modeli kształtowania cen i rabatów.
Nie ingerowaliśmy w tekst autoryzowanych rozmów, nie ma tu żadnych skrótów ani zmian, choć czas zweryfikował część zapowiedzi i prognoz.
Wywiady, które otwierają każdy numer "Biblioteki Analiz", z jednej strony zawsze poruszają tematy "gorące", a więc aktualne wydarzenia na rynku, z drugiej dotyczą problemów uniwersalnych. Tematy poruszane w rozmowach w 2013 roku to wciąż trwający kryzys na rynku dystrybucji, zagrożenia związane ze zmianami w prawie autorskim, zagadnienia digitalizacji kultury, dystrybucji treści w pliku, w tym modeli abonamentowej sprzedaży i przyszłości książki w dobie konwergencji mediów. Du???żo uwagi przynajmniej część rozmówców poświęcała instytucjonalnym potrzebom zmian w obszarze funkcjonowania
książki, rozwiązaniom legislacyjnym i fiskalnym, najbardziej pilne tematy to zróżnicowane stawki podatku VAT na książki papierowe (5 proc.)
i e-booki (23 proc.) oraz Ustawa o książce propozycje uwarunkowań obiegu książki, modeli kształtowania cen i rabatów.