Przegląd Socjologiczny t. 63 z. 3/2014
Kategorie: Biznes i ekonomia, Dla dzieci, Edukacja, Informatyka, Inne, Języki obce, Literatura, Nauki społeczne, Poradniki, Prawo, Przewodniki i podróże, Psychologia

Autor: Praca zbiorowa
Cena: 25.83 zł 31.50 zł
Oszczędzasz: 1.575 zł
Data wydania: 2015-12-14
Liczba stron:180
Oprawa:
Format eBook:

Od Redakcji
Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu Przeglądu Socjologicznego
o zróżnicowanej treści.
Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu,
szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana
w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany
na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych.
Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach
przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów.
Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które
ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy
wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję
chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału.
Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce:
I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu,
M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia
problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji
ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing
analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych
w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych.
W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom
kulturowym.
Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch
konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii
i socjologów.
Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu Przeglądu Socjologicznego
o zróżnicowanej treści.
Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu,
szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana
w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany
na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych.
Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach
przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów.
Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które
ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy
wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję
chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału.
Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce:
I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu,
M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia
problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji
ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing
analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych
w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych.
W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom
kulturowym.
Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch
konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii
i socjologów.