Czego nas uczy "psychologia niekontynuowana"?
Kategorie: Biznes i ekonomia, Dla dzieci, Edukacja, Informatyka, Inne, Języki obce, Literatura, Nauki społeczne, Poradniki, Prawo, Przewodniki i podróże, Psychologia
Czego nas uczy "psychologia niekontynuowana"?Autor: Cezary W. Domański
Cena: 5.01 zł
Data wydania: 2014-08-09
Liczba stron:7
Oprawa:
Format eBook:
W psychologii, podobnie jak w innych naukach, można wskazać tematy i problemy, których badanie obecnie zarzucono. Większość z nich nie funkcjonuje we współczesnych słownikach psychologicznych. Na pozór mają one jedynie znaczenie historyczne. Tematy te można podzielić na dwie grupy. Do pierwszej należą zagadnienia, które w momencie powstania psychologii naukowej zostały wyłączone z obszaru jej zainteresowań. Niektóre z nich pozostały w orbicie zainteresowań filozofii, inne zaś zostały wykluczone jako pseudonaukowe. Istnieje jednak duża grupa tematów, które zajmowały psychologów w okresie międzywojennym i w drugiej połowie XX wieku, a obecnie nie są już przedmiotem badań ani nawet refleksji teoretycznej. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie jak można wyjaśnić przyczyny tego zjawiska i czy ma ono jakieś istotne skutki dla obrazu współczesnej psychologii.
