W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach czasopisma "Nowe Tory". Między tradycją a współczesnością

W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach czasopisma \"Nowe Tory\". Między tradycją a współczesnością
W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach czasopisma "Nowe Tory". Między tradycją a współczesnościąW kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach czasopisma "Nowe Tory". Między tradycją a współczesnością
Autor:

Cena: 24.65 zł   31.50 zł
Oszczędzasz: 1.89 zł

Data wydania:
Liczba stron:344
Oprawa:


Format eBook: pdf pdf 


Miesięcznik „Nowe Tory” przyczynił się do rozkwitu polskiej myśli pedagogicznej w Królestwie Polskim oraz dynamicznego rozwoju nauczania literatury ojczystej i języka narodowego w zaborze rosyjskim. Periodyk skupiał czołowych polskich pedagogów i działaczy oświatowych, którzy celowali w recenzenckich omówieniach nowych podręczników szkolnych, krytycznej i objaśniającej ocenie książek dziecięco-młodzieżowych.
W prezentowanej monografii autorka opisuje dzieje warszawskiego czasopisma, określa jego literacką, artystyczną i ideową zawartość treściową, a także ukazuje niepowtarzalne współbrzmienie na jego łamach edukacji polonistycznej i wiedzy z różnych dziedzin. Udowadnia, że periodyk żywo zareagował na przeobrażenia dydaktyki polonistycznej na początku XX wieku. Jednym z filarów jego programu stała się zreformowana edukacja polonistyczna, która obejmowała m.in. nowoczesne metody nauczania, ćwiczenia stylistyczne, wypracowania domowe, a także kwestię smaku estetycznego.
Publikację docenią zwłaszcza nauczyciele, studenci polonistyki oraz specjaliści w zakresie edukacji aksjologicznej i psychologii wychowawczej.