UOKiK dostał nowe uprawnienia Przedsiębiorcom przybyło obowiązków

UOKiK dostał nowe uprawnienia Przedsiębiorcom przybyło obowiązków
UOKiK dostał nowe uprawnienia Przedsiębiorcom przybyło obowiązkówUOKiK dostał nowe uprawnienia Przedsiębiorcom przybyło obowiązków
Autor: ,

Cena: 19.90 zł   

Data wydania:
Liczba stron:36
Oprawa:


Format eBook: pdf pdf 


Nowe przepisy już działają
Urząd może ostrzegać klientów przed firmami

17 kwietnia zostały wzmocnione uprawnienia prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - weszła w życie nowelizacja ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie instytucji tajemniczego klienta. UOKiK zyskał narzędzie umożliwiające sprawdzenie, czy przedsiębiorca w praktyce wywiązuje się z nałożonych na niego obowiązków.
W miejsce nadużywanego przez organizacje quasi-konsumenckie modelu opartego na postępowaniu sądowym został wprowadzony model administracyjny. Teraz to prezes UOKiK jest uprawniony do wydania decyzji o uznaniu danego postanowienia z wzorca umowy za niedozwolony i zakazania jego wykorzystywania.

W opracowaniu m.in.:
Tajemniczy klient coraz popularniejszy
Zmiana modelu kontroli
Skuteczność decyzji prezesa Urzędu
Więcej praw dla konsumentów