Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich

Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich
Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckichNieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich
Autor:

Cena: 62.00 zł   

Data wydania:
Liczba stron:204
Oprawa: miękka




Zagadnienie nieuczciwych praktyk na rynku bankowych usług konsumenckich na tle usług finansowych mieści się w zakresie szeroko rozumianego prawa konsumenckiego.

Tematyka ta jest niezwykle aktualna z uwagi na fakt wejścia w życie w grudniu 2007 r. ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, stanowiącej implementację dyrektywy 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym. Ustawa ta wzmacnia pozycję konsumenta na rynku i przewiduje dodatkowe rozwiązania w zakresie dochodzenia roszczeń konsumenckich, wynikających ze stosowania przez przedsiębiorców nieuczciwych praktyk rynkowych.

Książka prezentuje przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych na rynku usług bankowych (w bankowym obrocie konsumenckim), w postaci:

- nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy usług bankowych,
- naruszania obowiązków informacyjnych przez banki jako praktyki wprowadzającej w błąd,
- nieuczciwych praktyk związanych z kodeksami dobrych praktyk.

Stan prawny na 1 maja 2011 roku