Badanie trafności egzaminu z przedmiotu "Diagnoza psychologiczna"

Badanie trafności egzaminu z przedmiotu \"Diagnoza psychologiczna\"
Badanie trafności egzaminu z przedmiotu "Diagnoza psychologiczna"Badanie trafności egzaminu z przedmiotu "Diagnoza psychologiczna"
Autor: ,

Cena: 5.00 zÅ‚   

Data wydania:
Liczba stron:6
Oprawa:


Format eBook: pdf pdf 


W niniejszym artykule zostaje podjęta problematyka trafności testu wiadomości z przedmiotu Diagnoza psychologiczna na studiach psychologicznych. Trafność testu wiadomości jest jego najważniejszą charakterystyką. Informuje bowiem o stopniu adekwatności operacjonalizacji oraz stopniu, w jakim test jest w stanie osiągnąć stawiane mu cele. Jedną z form badania teoretycznej trafności testu może być analiza zmian nieprzypadkowych wyników testu porównywanie wyników dwukrotnego badania tym samym testem gdzie w przerwie między badaniami wprowadza się manipulację eksperymentalną. Wynik porównywania powinien być zgodny z założonymi efektami manipulacji. Podobnie można postępować w odniesieniu do trafności testu wiadomości, badając wpływ udziału w zajęciach na wyniki w takim teście. W przeprowadzonym badaniu porównywano wyniki egzaminu studentów którzy ukończyli kurs diagnozy psychologicznej z wynikami studentów, którzy jeszcze nie uczestniczyli w kursie. Potwierdziła się hipoteza, że odbycie kursu z przedmiotu Diagnoza psychologiczna ma dodatni wpływ na wyniki uzyskane przez studentów w teście wiadomości z tego przedmiotu. W dalszej części artykułu dokonano także analizy pytań różnicujących grupy studentów po wykładzie i przed wykładem.

In this article the validity of a psychological assessment knowledge test is discussed. Validity is an absolutely crucial characteristic of the educational test. It provides information on the adequacy of operationalization and the level to which the test meets established demands. An efficient method to define construct validity might be the analysis of non random changes in test scores. It applies comparing test scores before and after inputting experimental manipulation. The results ought to reflect the causal effect of the manipulation. This method can be successfully implemented in determining validity of an educational test-by investigating the impact of class attendance on test scores. In this study we compare scores for psychological assessment knowledge test. Two comparison groups were formed on the basis of completing the academic course of psychological assessment. The analysis revealed a significant interaction between the completion of the course and the test scores, confirming that the test scores varied significantly depending on the completion of the psychological assessment course. In the latter section we conducted an analysis of the questions which differentiated comparison groups.