C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III
Autor: Andrzej Stasiewicz
Cena: 29.00 zł
Data wydania: 2011-07-13
Liczba stron:160
Oprawa: miękka
Pobierz przykładowy rozdział PDF
Fragmenty książki: http://helion.pl/eksiazki/cwcpp3.htm
- Poznaj nowoczesny warsztat pracy programisty
- Naucz się tworzyć funkcje i używać typów danych
- Dowiedz się, na czym polega programowanie obiektowe w C++
Przekonaj się, że programowanie w C++ to nic trudnego!
C++ stanowi obecnie najbardziej rozpowszechniony język programowania. Choć nie każdy o tym wie, dał on początek wielu innym, wyspecjalizowanym językom, zaś dla tysięcy studentów kierunków informatycznych niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych przedmiotów na studiach. Napisane w nim aplikacje można spotkać dosłownie na każdym kroku i w każdym systemie operacyjnym, a sprawnie posługujący się nim programiści mogą liczyć na dobre oferty pracy. Mimo upływu lat C++ wciąż jest językiem bardzo nowoczesnym, a dzięki długiej historii stanowi narzędzie bardzo dojrzałe i doskonale sprawdzone. Jedynym problemem wydaje się to, że tak wiele osób uważa go za język skomplikowany i trudny do opanowania.
O tym, że wcale tak być nie musi, możesz przekonać się dzięki książce "C++. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III ". Zgromadzone w niej informacje i ćwiczenia w prosty i niezwykle pragmatyczny sposób wprowadzą Cię w podstawy "tajemnej" wiedzy programistycznej. Dowiesz się między innymi, jak posługiwać się plikami źródłowymi tworzącymi program C++, zapewniać sobie dostęp do bibliotek i używać funkcji standardowych, wykonywać operacje wejścia-wyjścia, korzystać z różnych instrukcji warunkowych oraz deklarować czy definiować własne funkcje. Poznasz też standardowe typy danych dostępne w języku C++, nauczysz się deklarować zmienne i przeprowadzać na nich rozmaite operacje. Zrozumiesz, jak tworzyć własne typy danych i do czego może Ci się to przydać.
- Warsztat programisty C++
- Podstawowe informacje o języku i narzędziach
- Organizacja plików źródłowych
- Obsługa strumieni wejścia i wyjścia
- Dołączanie bibliotek i korzystanie z funkcji bibliotecznych
- Implementowanie algorytmów przy użyciu instrukcji warunkowych
- Deklarowanie i definiowanie własnych funkcji
- Tworzenie i używanie zmiennych różnych typów
- Definiowanie własnych typów danych w postaci klas
- Podstawowe informacje o kontenerach