Zarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczuć

Zarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczuć
Zarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczućZarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczuć
Autor:

Cena: 33.92 zÅ‚   39.90 zÅ‚
Oszczędzasz: 1.995 zł

Data wydania:
Liczba stron:286
Oprawa: miękka




Epoka kapitalizmu, w której żyjemy, stawia przed nami coraz to nowe wymagania spoÅ‚eczne i emocjonalne. Jednym z nich jest zdefiniowana i pasjonujÄ…co opisana przez Hochschild praca emocjonalna, wykonywana - a z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… wymagana - na różnych stanowiskach zwiÄ…zanych z usÅ‚ugami. Mimo, iż obiektem badaÅ„ tej amerykaÅ„skiej socjolożki byÅ‚o Å›rodowisko stewardes i windykatorów, tak naprawdÄ™ mówi ona o wszystkich, którzy w swojej pracy muszÄ… w instrumentalny sposób wykorzystywać bÄ…dź tÅ‚umić wÅ‚asne emocje.

Czy emocje, którymi zarzÄ…dzamy w sferze publicznej, przekÅ‚adajÄ… siÄ™ na naszÄ… sferÄ™ prywatnÄ…? Jakie sÄ… różnice w zarzÄ…dzaniu emocjami miÄ™dzy kobietami a mężczyznami? To pytania, która stawia Hochschild, kreÅ›lÄ…c nowe zobowiÄ…zania zwiÄ…zane z pracÄ… w tzw. trzecim sektorze.

Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Socjologiczne.