Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta

Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta
Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumentaLekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta
Autor:

Cena: 37.00 zł   

Data wydania:
Liczba stron:360
Oprawa: miękka

Fragmenty książki: http://sensus.pl/eksiazki/leknau.htm



Książka nominowana do nagrody Samuel Johnson Prize BBC w kategorii literatury faktu Bestseller z listy Top 10 "The Sunday Times"


Goldacre rozdaje razy na lewo i prawo, daje do wiwatu hochsztaplerom i różnym wciskaczom kitu, którzy nadużywają słowa »nauka«. Niewielu skryje się przed jego gniewem - autor uderza w firmy farmaceutyczne, samozwańczych dietetyków, udawanych naukowców i nieprofesjonalnych dziennikarzy.
"The Times", Książka Roku
Uśmiejesz się do łez, a potem wyrzucisz do śmieci wszystkie te drogie i "zdrowe" produkty przemysłu nastawionego na robienie Cię w balona.
"The Observer"
Świetna lekcja poglądowa, zawierająca opis metod spuszczania po ostrzu noża logiki wrogów zdrowego rozsądku oraz demaskowania tych, którzy sprzedają nam bzdury i półprawdy.
"The Economist"
Krzyżowiec na krucjacie przeciwko szarlatanerii w swojej szczytowej formie. Rapier logiki Goldacre...a pozwala mu osadzać w miejscu potężne koncerny farmaceutyczne, przyszpilać media i przygważdżać wszystkich tych, którzy dopuszczają się manipulacji, wykorzystując do swoich marnych zagrywek pseudonaukę.
"The Guardian"

Uwielbiamy medycynę. Z zapartym tchem oglądamy seriale o lekarzach, gładko połykamy dziesiątki reklam cudownych leków, pomagających na każdą dolegliwość - dostępnych oczywiście bez recepty. Nawet nie przychodzi nam do głowy, że rynek leków i udających je substancji to wielomiliardowy, międzynarodowy biznes. Leczenie ludzi to tylko jego skutek uboczny, celem podstawowym zaś jest drenowanie naszych kieszeni (okazjonalnie również mózgów). Tubą tego biznesu są media, nieustannie goniące za najdrobniejszą sensacją, informujące o wynikach najnowszych badań w tonie hurraoptymizmu lub paniki. A w samym środku tej idealniej maszynki do robienia pieniędzy znajdujemy się my - konsumenci regularnie robieni w bambuko!

Masz dość bycia obiektem manipulacji? Zostań świadomym konsumentem i uzbrój się przeciw:

  • zgubnym praktykom wielkiego przemysłu farmaceutycznego,
  • nonsensom o przeciwrakowym działaniu tych czy innych produktów żywnościowych,
  • głupim formom informowania o wynikach badań naukowych,
  • szukającym sensacji i siejącym panikę dziennikarzom,
  • niewiarygodnym wynikom statystycznym i nierzetelnym badaniom naukowym,
  • cudownym skutkom stosowania homeopatii i suplementów diety.