Strategia konkurencji

Strategia konkurencji
Strategia konkurencjiStrategia konkurencji
Autor:

Cena: 69.90 zł   

Data wydania:
Liczba stron:460
Oprawa: twarda




Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat wymiarów konkurencyjności tak, że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego firmamentu.

Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre z pojęć, które Porter zaproponował, a świat zaakceptował i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej świadomie.

Jeśli światowa literatura ekonomiczna stworzyła wiedzę przekładającą się na rzeczywiste wyniki finansowe firm i tempo wzrostu gospodarczego państw, to dzieła Portera są jej częścią.

Główne zagadnienia omawiane w tej książce to:

  • teoria gier w decyzjach strategicznych firm,
  • techniki odczytywania sygnałów rynkowych,
  • tworzenie map strategicznych sektorów gospodarki,
  • analiza firm i sektorów w różnych fazach dojrzewania,
  • warianty strategiczne firm w zależności od warunków w sektorze,
  • prognozowanie kosztów i korzyści posunięć strategicznych firmy.