Product placement

Product placement
Product placementProduct placement
Autor:

Cena: 69.00 zł   

Data wydania:
Liczba stron:384
Oprawa: twarda




Product placement to przedstawienie produktu, usługi, logo lub innych identyfikatorów firmy bądź marki w sposób dźwiękowy lub wizualny w różnych nośnikach rozrywki: filmach fabularnych, serialach i innych programach telewizyjnych, słuchowiskach radiowych, spektaklach teatralnych, powieściach, komiksach, tekstach piosenek, teledyskach, grach komputerowych itp. W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny wzrost popularności tej formy promocji zarówno w kinie, jak i w innych środkach przekazu.

W książce szczegółowo omówiono:

  • istotę i znaczenie product placement, cechy wspólne i rozbieżne z reklamą, sponsoringiem, public relations/publicity,
  • przykłady stosowania product placement oraz korzyści i ograniczenia z nim związane,
  • możliwości kreacji product placement,
  • planowanie i organizację działań z zakresu product placement,
  • problemy etyczne i prawne związane ze stosowaniem product placement,
  • kierunki rozwoju product placement w przyszłości oraz modele oddziaływania product placement na konsumenta,
  • wyniki badań skuteczności product placement.

W publikacji są także zawarte odpowiedzi na pytania, które najbardziej nurtują praktyków, m.in.:

Czy marka w filmie powinna być koniecznie przedstawiona w sposób wizualno-dźwiękowy?
Czy prominentna ekspozycja zawsze jest lepsza od ekspozycji subtelnej?
Jak ważne jest powiązanie marki z treścią nośnika (np. filmu)?
Z jakimi bohaterami (filmów, seriali, gier) najlepiej łączyć markę?

Cennym uzupełnieniem jest przegląd najnowszych badań prowadzonych w Polsce i za granicą, a także wyniki badań własnych autora dotyczących product placement różnych marek.