Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw

Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstawFlash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
Autor:

Cena: 99.00 zł   

Data wydania:
Liczba stron:608
Oprawa: miękka

Pobierz przykładowy rozdział PDF
Fragmenty książki: http://helion.pl/eksiazki/flacpo.htm



Technologia Flash na dobre zagościła w świecie interaktywnych animacji i gier komputerowych 2D. Stała się również (obok HTML5) standardem prezentacji tego rodzaju treści na stronach WWW. Taki stan rzeczy to efekt połączenia samego Flasha z Actionscriptem, językiem programowania ułatwiającym sterowanie pracą aplikacji i reagowanie na działania podejmowane przez użytkownika. Jednak użytkownicy internetu oczekują obecnie czegoś więcej niż tylko zwykłe animacje i gry 2D — oczekują interaktywnych treści 3D, ponieważ coraz większe stają się możliwości odtwarzania tego typu materiałów. Do tej pory brakowało narzędzi do tworzenia takich aplikacji, a także technologii, które je wspomagały. Na szczęście z odsieczą przychodzi Flash, który śmiało wkracza w świat 3D, oferuje ciekawe biblioteki i nie ma przy tym praktycznie żadnej konkurencji.

Jeśli znasz już trochę Flasha, a teraz chcesz poszerzyć swoją wiedzę o znajomość szybko rozwijającej się technologii 3D, sięgnij po książkę „Flash i Actionscript. Aplikacje 3D od podstaw” . Prostym, lecz precyzyjnym językiem przedstawiono w niej najważniejsze kwestie związane z projektowaniem i tworzeniem aplikacji 3D z wykorzystaniem technologii Flash i języka Actionscript, zaprezentowano sposoby używania bezpłatnej biblioteki Away3D oraz pokazano, jak za jej pomocą budować i optymalizować własne rozwiązania.

  • Wybór, pobieranie i instalacja właściwej biblioteki 3D dla technologii Flash
  • Podstawowe komponenty biblioteki Away3D i budowanie aplikacji za jej pomocą
  • Używanie materiałów i korzystanie z różnych rodzajów świateł
  • Tworzenie, importowanie i stosowanie modeli oraz animacji 3D w aplikacjach Flash
  • Zapewnianie interakcji aplikacji z użytkownikiem i obsługa urządzeń wejściowych
  • Definiowanie kamer z perspektywy pierwszej i trzeciej osoby oraz ich używanie
  • Obsługa dźwięku i elementów tekstowych

Interaktywne aplikacje 3D to przyszłość. Zacznij ją tworzyć już dziś!